Bent u geïnteresseerd in een franchise van Medica World in Nederland dan is onderstaande informatie voor u wellicht waardevol.
Wie is Medica World?

Medica World is een bekende keten van schoonheidssalons in Turkije met veel beroemdheden als klant. Medica World heeft vestigingen in Istanbul, Bursa, Ankara en Izmir. Binnenkort openen ze een salon in Manisa. Medica World is zo bekend met ook veel volgers uit Europa, dat zelfs volgers uit Europa speciaal voor behandelingen naar Turkije gaan. Ikzelf heb een franchise van deze mooie schoonheidssalon genomen met het recht om nieuwe salons in Nederland te exploiteren. Medica World heeft zich al bewezen met hun behandelingen. Het concept van Medica World richt zich op specialisaties op 3 kernpunten, te weten afslanken, laser ontharen en huidverbetering. Medica world werkt uitsluitend met het allernieuwste en modernste apparatuur waarmee we de allermooiste resultaten behalen.

Ik als Medica World in Nederland wil verder groeien. Er is een steeds groeiende vraag naar schoonheidsbehandelingen. Mijn klanten komen uit alle delen van Nederland en de vraag naar een salon bij hun in de buurt groeit zodanig dat ik besloten heb om franchise van mijn concept te geven. Alleen lukt mij niet om overal Medica World salons te openen. Daarom ben ik op zoek naar ondernemende krachtige partners die samen met mij willen groeien. Ik gun een ondernemer om ook iets moois op te bouwen, een nieuwe vestiging van Medica World.

 

Wat is een franchiseformule?

Een franchiseformule is een business model waarin een succesvol formule wordt geëxploiteerd. De franchisegever is de eigenaar van de formule. De formule is kennelijk een succes geworden waarop diegene besloten heeft om door middel van franchise te expanderen. Franchisegever en franchisenemer sluiten dan een overeenkomst waarbij de franchisegever tegen betaling het recht geeft aan de franchisenemer om diens concept in een bepaald gebied te exploiteren. Je kunt het zien als huur: de franchisenemer huurt het concept van de franchisegever, in plaats van huur is de franchisenemer maandelijks een franchisefee verschuldigd aan de franchisegever.

Als de gesprekken tussen de kandidaat franchisenemer en de franchisegever positief zijn gegaan en de kandidaat in principe franchisenemer wil worden wordt er vaak een voorovereenkomst gesloten. Dit is het eerste commitment tussen kandidaat franchisenemer en de franchisegever. We verwachten dan dat de kandidaat een deel of het geheel van de franchisefee betaalt. De looptijd van het franchisecontract is meestal 5 jaar.

 

Wat verwachten wij van een franchisenemer?

Belangrijk is dat je helemaal achter onze formule staat. Onze werkwijze, apparaten, de producten waarmee wij werken, onze kleuren en huisstijl moeten jou ook passen. We willen onze kwaliteit borgen door te werken op een uniforme wijze en te werken met dezelfde producten. Om dat te bewerkstelligen verplichten we je het door ons aangewezen apparatuur en producten te kopen.

Ook willen we graag in alle salons dezelfde Medica World uitstraling hebben. Daarom moet de huisstijl overal dezelfde stijl zijn, maar we verplichten je niet om exact dezelfde meubels te kopen. In de keuze van het meubilair heb je dus de vrije hand mits het past aan onze huisstijl. De huisstijl en sfeer moeten uitstralen dat klanten zich vertrouwd voelen om zich te laten behandelen.

Voor elk van onze specialisaties heb je een behandelkamer nodig. Je salon moet in principe uit minimaal 3 behandelkamers bestaan, voor het afslanken, laser ontharen en huidverbetering.

De locatie van je salon hoeft in principe niet op een A-locatie te zijn, zoals in het centrum. Aan de rand van het centrum, goed bereikbaar met openbaar vervoer, tussen de 80 en 100m2 of een druk bezocht winkelcentrum mag ook. Als er maar veel aanloop is van potentiële klanten.

Wat wij zeer belangrijk vinden is het geven van een eerlijk advies tijdens een intakegesprek. Bij een intakegesprek leggen we precies uit wat we doen, hoe we werken en wat een klant kan verwachten. Als een klant te hoge verwachtingen heeft, vragen wij altijd waar de klant zijn verwachtingen op baseert om te voorkomen dat de klant mogelijk teleurgesteld raakt over het resultaat. Op die manier werken we aan een vertrouwensband met onze klant. Resultaten zijn per persoon immers verschillend. Juist hierom is het bijzonder belangrijk de verwachtingen van onze klanten te managen. Met het vertrouwen van de klant en de kwaliteit van onze behandelingen geven we advies op maat.

We zijn er niet op uit zoveel mogelijk aan onze klanten te verkopen. Maar we willen onze klanten wel helpen met de problemen die ze mogelijk ondervinden aan hun huid en zijn eerlijk over onze mogelijkheden.

Het is een pre dat je ervaring hebt in deze branche. Heb je geen ervaring dan is het zeker handig om een opleiding tot schoonheidsspecialiste te volgen. Wil je alleen als gastvrouw in je salon werken en ervaren schoonheidsspecialisten in dienst nemen, dan is dat uiteraard ook toegestaan.

We verwachten dat je zelf over voldoende geld beschikt om te investeren in je salon. Voor het opzetten van een salon heb je circa 200.000 euro nodig inclusief franchisefee. Zorg er voor dat je altijd iets achter de hand hebt voor mogelijke tegenwind.

Wij willen werken met plezier. We willen werken aan duurzaamheid. Dit is de basis van waaruit wij werken, die wij ook van onze franchisenemers verwachten. Van een franchisenemer verwachten wij daarom dat belangrijke beslissingen in overleg gebeuren. Mocht je naast onze kernpunten andere behandelingen willen aanbieden, willen we daar graag wat van vinden en inspraak hebben.

Ons concept is een harde franchise. Bij elke vestiging van Medica World gelden dezelfde prijzen, wordt met dezelfde producten gewerkt en krijgen klanten dezelfde kwaliteit en service. Het concept is bewezen sterk en garandeert een mooi solide bedrijf.

Mocht je onverhoopt in de toekomst beslissen om te stoppen of om je onderneming te verkopen, willen wij als franchisegever het eerste recht hebben om eventueel je onderneming over te kopen.

 

Wat kan je als franchisenemer van ons verwachten?

Je krijgt een exclusieve verzorgingsgebied toegewezen. Dat gebied is van jouw. Daar komt geen andere vestiging van Medica World. Mocht je zelf in de toekomst willen uitbreiden, dan ben je vrij om in je ‘eigen’ verzorgingsgebied een tweede salon te openen.

Je stapt met je salon in een bewezen formule van een bekend schoonheidssalon, waardoor het risico minder groot wordt. Je start niet van 0. Onze naamsbekendheid zorgt al voor klanten. Immers, zijn zij vertrouwd met de service en kwaliteit van Medica World. Als we een franchisecontract hebben getekend, starten we met promoten van je salon, zodat je al klanten hebt wanneer je de deuren opent. Klanten zijn immers blij als ze dichter bij huis terecht kunnen.

Je krijgt van ons een goede begeleiding en training. Ook kun je een stage bij ons lopen of laat je je personeel stage bij ons lopen. Wij leren je het vak uitoefenen en hoe je zelf je eigen salon kunt opbouwen.

Je hoeft geen keuzes te maken, waarvan je de consequenties niet goed kunt overzien. Je maakt gebruik van onze kennis en ervaring. We zijn een vraagbaak voor je.

Jij hebt je focus op het runnen van je salon. Wij doen de rest. Je kunt op ons rekenen.

Je werkt alleen als het kan en samen als het nodig is. Wij ondersteunen jou op die vlakken waar je eigen kennis ontoereikend is. Immers, wij hebben er beiden baat bij dat het met jou en jouw salon goed gaat.

Aangezien we al een eigen logo en website hebben, hoef je je daar ook niet druk om te maken. We kunnen een verwijzing in onze website maken naar jouw salon. Aangezien we op een uniforme wijze werken, kun je je klanten naar onze website verwijzen voor extra informatie. Mocht je desondanks een eigen website wensen, dan ben je daar uiteraard ook vrij in.

We hebben een marketing manager die onze social media beheert. Doordat we op uniforme wijze werken en zelfde resultaten zullen behalen, kunnen we onze marketing manager gezamenlijke resultaten laten delen. Zo profiteren wij van wederzijds behaalde resultaten.

Het franchise contract pluizen we samen uit: dit vormt de basis van onze samenwerking. Alle vragen die je hierover hebt, beantwoorden we, helder en transparant.